me...

me...
Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie Breastfeeding Ticker Lilypie 1st Birthday Ticker

Monday, August 11, 2008

Ceritera hidup aku untuk setengah hari ni!!

Pg tadi, aku masuk keje lambat. Perut sakit sebelah kanan and macam keras jer. Susupen gak pagi tadi takut apa2 je preggy ni. So, relex2 dulu sampai ok. Ain, saje je aku tak kejut dia. Biar dia tido lama sikit so dapat aku relex jap. After smsing my staff to take incharge, aku duduk depan jap.

Tengah kemas2 CD yang Ain sepah2 kan semalam, aku jumpa CD yang direcord masa ke Euro dulu! At last, I finally found this CD. Play kan CD tu..emmm bestnya. Macam nak pegi lagi jer! Tapi..ongkosnya mahal sgtlah..Geram tgk Ain masa tu. Comel je. Masa tu dia baru jer boleh jalan.

Half way tgk CD tu, aku saje jer jahat kejut Ain! Nak tgk reaction dia bila dia tgk muka dia kat CD tu! He..he..seperti yang aku jangkakan..banyakknya soalannnnnnnnnnnnn! Ain wuat apa mama?, Mama aner? Babah aner? Sapa tu mama? Apa tu? Patung apa tu? Penat tau melayan!

Dah habis tu, aku gi mandi. Ain aku biarkan sensorang tgk CD tu. Bila aku habis mandi, aku tgk dia sensorang senyum tgk CD tu. Dah paham ke dia ni? Ahh..tak kisah lah. Aku ajak dia gi mandi pulak..

Emm..part ni yang penat sikit! Dia sibuk nak nak mandi sendiri. Tak kasi aku mandi kan> Eee...mana boleh! Aku dah lambat gak ni nak gi keje. End-up, aku mandi kan jer dia. Time gosok gigi, kali ni dia pulak suruh aku buat!

Hari ni, aku pakai kan dia baju kurung. Saje je. Takut baju tu tunggu lama lagi dia tak boleh pakai dah. Dah siap kan dia, aku siapkan beg dia nak bawak gi umah baby sitter dia. Dia sibuk pulak nak bawak mainan dia! Eee..sabar jer lah si kecik ni!

So..when everything ready dah nak hantar dia gi umah baby sitter dia, aku tergerak nak belikan dia kuih sikit. Masa kuar simpang rumah aku, ada satu kete kancil hampeh ni bawak kete dengan laju jer!. Aku terpanik and terbrek emergency! Apa lagi..anak aku terantuk kat dashboard..benjol! Cuak aku. Pas tu, peru aku pun cram balik! Sakit...

At last, dapat jugak beli kuih..hantar dia kat umah babysitter dia. Aku pesan minta babysitter letak ubat sikit kat benjol tu..

After that, aku dengan tenangnya dapat ke ofis dengan amannya.............

No comments: