me...

me...
Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie Breastfeeding Ticker Lilypie 1st Birthday Ticker

Sunday, November 9, 2008

HFMD???

Apa ye maksud title entry ni? Maksudnya adalah Hand, Foot & Mouth Disease..Kenapa aku nak citer pasal penyakit ni? I'm not a doctor or scientist that do research about this stupid disease..I put this entry becoz my lovely daughter hv this disease!!! Kesian dia..alhamdullillah yang bukan severe. Bukan yang keluar blisters terus penuh satu mulut, kaki and tangan... Walaupun dah nak baik, tapi kesian dia sebab susah nak makan. Kalau selalu, every time milk time dia akan habis 7 auns. Rite now, 2 auns pun susah nak habis...

She get it from his uncle (Baby uncle actually). We visited her uncle on last 2/11/2008. At that point of time, we didn't know that he has that. However, I do remind my auntie to inform us once she get confirmation on that disease. My plan, kalau tahu awal may be boleh bawak jumpa doctor and get any kind of vacsin or get ealier antibiotic. But..she forgot to inform us when she already knew about it.

On last thursday (6/11/2008), after picked her up from baby sitter house dia demam. Nearly 40C. Tak nak minum susu dah malam tu. On Friday, I hv to take EL. Kesian nak hantar dia rumah babysitter. Bawak jumpa doctor and confirmed it is HFMD. I was really panic. Nasib doc cakap yang itu tak severe. Doc cakap jgn bagi makan panas and bagi dia minum air and makan soft ice-cream. Apa lagi..bawak gi Mc.D laa. Nasib after letak ubat mulut and antibiotic, she can eat jugak.

Saturday and Sunday, we all pg rumah my sis. Bila ada kakak and abang dia, dia nampak ok sikit. Sunday petang nampak dah boleh gelak byk2 and main puas2. Tapi hari ni, my hubby take leave untuk jaga dia..Hopefully, she'll get better ASAP.

No comments: